21 листопада в Ізмаїлі відбулась перша робоча нарада щодо реконструкції аеропорту. У ній взяли участь народний депутат України Анатолій Урбанський, заступник голови Одеської обласної ради Юрій Дімчогло та мер Ізмаїла Андрій Абрамченко.
– Наша сьогоднішня нарада присвячена організації майбутньої реконструкції ізмаїльського аеропорту, – розповів Анатолій Урбанський. – Ми були в будівлі аеровокзалу, яка буде реконструюватись. Були на злітній смузі, яка також буде капітально відремонтована. Буде реконструйовано та огороджено територію, на якій буде розміщуватись стоянка літаків. Наше завдання – підготувати усі необхідні для цього документи, а після реконструкції буде проведена сертифікація аеропорту.
Парламентар нагадав, що провести ці роботи стало можливо завдяки його правці, згідно з якою в держбюджеті на 2020 рік на реконструкцію ізмаїльського аеропорту закладено 70 мільйонів гривень.
– Зараз розписуються роботи: капітальний ремонт існуючої злітної смуги, дороги, місця для стоянки літаків, будівлі аеровокзалу, капітального ремонту та встановлення навігаційного обладнання, а також огорожі, – зазначив Ізмаїльський міський голова Андрій Абрамченко. – Ці роботи планують завершити до кінця 2020 року, а навесні 2021 року очікується початок функціонування аеропорту. Після цього можна сподіватися на прихід інвесторів.
Заступник голови Одеської обласної ради Юрій Дімчогло, у свою чергу, зазначив, що крім вже оголошеної зацікавленості до проекту з боку Держприкордонслужби та Міністерства з надзвичайних ситуацій, варто пам’ятати і про льотні школи, яким ізмаїльський аеропорт може бути цікавим за його розташування.
– В «Ізмаїла» є великий потенціал – за європейськими нормами, аеропорт має перспективу, якщо сусідній розташований не ближче 200 км, – підкреслив Юрій Дімчогло. – Тут же найближчі аеропорти в Одесі, Кишиневі та Констанці розташовані далі. Але сьогодні головне – запустити аеропорт. В непрацюючий і закритий аеропорт інвестори не йдуть. А лоукостери можуть проявити інтерес до цього аеропорту тоді, коли злітна смуга з нинішніх 1800 метрів стане, як мінімум, 2400…
А народний депутат України Анатолій Урбанський поділився гарною новиною – низка авіакомпаній вже заявили про свою готовність відкривати постійні рейси в аеропорт «Ізмаїл»:
– Йдеться про рейси по два рази на тиждень з Ізмаїла до Києва, Стамбула і Болоньї, – поінформував нардеп. – Це перший етап. Другим етапом буде передача аеропорту, який наразі перебуває в комунальній власності обласної ради, в концесію зацікавленим інвесторам. Злітна смуга при цьому залишиться в обласній власності, а основною умовою концесії стане “захід” в аеропорт лоукостерів (компаній, що забезпечують дешеві та доступні авіаперевезення, – ред.).
Як зазначили присутні, з запуском аеропорту можна буде говорити про те, що масштабні інфраструктурні проекти в місті будуть завершені. За словами учасників наради, потенціал відновлювального аеропорту «Ізмаїл» фахівці оцінюють в мільйон пасажирів на рік.
Відзначимо, що аеропорт «Ізмаїл» був створений 75 років тому як військовий (для прикордонників і військових моряків), а цивільним став 55 років тому – у 1964-му. У 1970-80-х роках з Ізмаїла літали на Як-40 на Київ, Херсон, Миколаїв, Сімферополь і Львів, на Як-30 – в Одесу, на Ан-2 – знову ж в Одесу і Кам’янець-Подільський, Чернівці та Кишинів.
У 1988-му ввели в експлуатацію злітно-посадкову смугу довжиною 1800 м, що дозволило приймати літаки Як-42, Ан-12, Embraer 145, ATR 72 місткістю до 100 пасажирів, а також невеликі приватні реактивні літаки.
У 1993-1997 роках аеропорт не працював, а в 1997-му отримав статус міжнародного, що вдихнуло в нього друге життя. У 2001-му аеропорт перейшов у власність Ізмаїла, і місто зберегло підприємство, вклавшись в ремонт приміщень та погашення заборгованості по зарплаті. У той період аеропорт «Ізмаїл» приймав рейси з Києва, Стамбула та Варни.
Однак у 2006-му році його повернули області, а через три роки підприємство зупинилось. У 2010-му році Одеська облрада законсервувала основні фонди аеропорту.
Проведення ж реконструкції дозволить знову запустити аеропорт в роботу, завдяки чому Ізмаїл стане першим не обласним центром, що має і повітряні, і морські, і залізничні, і автомобільні «ворота».
А з врахуванням очікуваного старту роботи поромної переправи «Орловка – Ісакча», можна розраховувати на істотне збільшення туристичного потенціалу не тільки міста, а й усього Придунав’я.
Нагадаємо, раніше в Ізмаїлі презентували унікальне дослідження про історію міста.