В Ізмаїлі відбулась виїзна нарада, присвячена реконструкції аеропорту

21 листопада в Ізмаїлі відбулась перша робоча нарада щодо реконструкції аеропорту. У ній взяли участь народний депутат України Анатолій Урбанський, заступник голови Одеської обласної ради Юрій Дімчогло та мер Ізмаїла Андрій Абрамченко.

Наша сьогоднішня нарада присвячена організації майбутньої реконструкції ізмаїльського аеропорту, – розповів Анатолій Урбанський. – Ми були в будівлі аеровокзалу, яка буде реконструюватись. Були на злітній смузі, яка також буде капітально відремонтована. Буде реконструйовано та огороджено територію, на якій буде розміщуватись стоянка літаків. Наше завдання – підготувати усі необхідні для цього документи, а після реконструкції буде проведена сертифікація аеропорту.

народный депутат Украины, Анатолий Урбанский, аэропорт, Измаил, рабочее совещание, реконструкция измаильского аэропорта, 2019, народний депутат України, Анатолій Урбанський, аеропорт, Ізмаїл, робоча нарада, реконструкція ізмаїльського аеропорту

Парламентар нагадав, що провести ці роботи стало можливо завдяки його правці, згідно з якою в держбюджеті на 2020 рік на реконструкцію ізмаїльського аеропорту закладено 70 мільйонів гривень.

– Зараз розписуються роботи: капітальний ремонт існуючої злітної смуги, дороги, місця для стоянки літаків, будівлі аеровокзалу, капітального ремонту та встановлення навігаційного обладнання, а також огорожі, – зазначив Ізмаїльський міський голова Андрій Абрамченко. – Ці роботи планують завершити до кінця 2020 року, а навесні 2021 року очікується початок функціонування аеропорту. Після цього можна сподіватися на прихід інвесторів.

Заступник голови Одеської обласної ради Юрій Дімчогло, у свою чергу, зазначив, що крім вже оголошеної зацікавленості до проекту з боку Держприкордонслужби та Міністерства з надзвичайних ситуацій, варто пам’ятати і про льотні школи, яким ізмаїльський аеропорт може бути цікавим за його розташування.

– В «Ізмаїла» є великий потенціал – за європейськими нормами, аеропорт має перспективу, якщо сусідній розташований не ближче 200 км, – підкреслив Юрій Дімчогло. – Тут же найближчі аеропорти в Одесі, Кишиневі та Констанці розташовані далі. Але сьогодні головне – запустити аеропорт. В непрацюючий і закритий аеропорт інвестори не йдуть. А лоукостери можуть проявити інтерес до цього аеропорту тоді, коли злітна смуга з нинішніх 1800 метрів стане, як мінімум, 2400…

А народний депутат України Анатолій Урбанський поділився гарною новиною – низка авіакомпаній вже заявили про свою готовність відкривати постійні рейси в аеропорт «Ізмаїл»:

– Йдеться про рейси по два рази на тиждень з Ізмаїла до Києва, Стамбула і Болоньї, – поінформував нардеп. – Це перший етап. Другим етапом буде передача аеропорту, який наразі перебуває в комунальній власності обласної ради, в концесію зацікавленим інвесторам. Злітна смуга при цьому залишиться в обласній власності, а основною умовою концесії стане “захід” в аеропорт лоукостерів (компаній, що забезпечують дешеві та доступні авіаперевезення,ред.).

народный депутат Украины, Анатолий Урбанский, аэропорт, Измаил, рабочее совещание, реконструкция измаильского аэропорта, 2019, народний депутат України, Анатолій Урбанський, аеропорт, Ізмаїл, робоча нарада, реконструкція ізмаїльського аеропорту

Як зазначили присутні, з запуском аеропорту можна буде говорити про те, що масштабні інфраструктурні проекти в місті будуть завершені. За словами учасників наради, потенціал відновлювального аеропорту «Ізмаїл» фахівці оцінюють в мільйон пасажирів на рік.

Відзначимо, що аеропорт «Ізмаїл» був створений 75 років тому як військовий (для прикордонників і військових моряків), а цивільним став 55 років тому – у 1964-му. У 1970-80-х роках з Ізмаїла літали на Як-40 на Київ, Херсон, Миколаїв, Сімферополь і Львів, на Як-30 – в Одесу, на Ан-2 – знову ж в Одесу і Кам’янець-Подільський, Чернівці та Кишинів.

У 1988-му ввели в експлуатацію злітно-посадкову смугу довжиною 1800 м, що дозволило приймати літаки Як-42, Ан-12, Embraer 145, ATR 72 місткістю до 100 пасажирів, а також невеликі приватні реактивні літаки.

У 1993-1997 роках аеропорт не працював, а в 1997-му отримав статус міжнародного, що вдихнуло в нього друге життя. У 2001-му аеропорт перейшов у власність Ізмаїла, і місто зберегло підприємство, вклавшись в ремонт приміщень та погашення заборгованості по зарплаті. У той період аеропорт «Ізмаїл» приймав рейси з Києва, Стамбула та Варни.

Однак у 2006-му році його повернули області, а через три роки підприємство зупинилось. У 2010-му році Одеська облрада законсервувала основні фонди аеропорту.

Проведення ж реконструкції дозволить знову запустити аеропорт в роботу, завдяки чому Ізмаїл стане першим не обласним центром, що має і повітряні, і морські, і залізничні, і автомобільні «ворота».

народный депутат Украины, Анатолий Урбанский, аэропорт, Измаил, рабочее совещание, реконструкция измаильского аэропорта, 2019, народний депутат України, Анатолій Урбанський, аеропорт, Ізмаїл, робоча нарада, реконструкція ізмаїльського аеропорту

А з врахуванням очікуваного старту роботи поромної переправи «Орловка – Ісакча», можна розраховувати на істотне збільшення туристичного потенціалу не тільки міста, а й усього Придунав’я.

Нагадаємо, раніше в Ізмаїлі презентували унікальне дослідження про історію міста.